• "Jak nie czytam, jak czytam"

• 7 czerwca o 10:00 kilkaset tysięcy dzieci i nastolatków z całej Polski czytało książki. W swoich bibliotekach, szkołach, w parkach i na rynkach. Bez przymusu i dorabiania filozofii, każdy to, na co miał ochotę.Głównym celem akcji była budowa pozytywnego wizerunku czytania.

Uczniowie z naszej szkoły, klasy I – III, również wzięli udział w tej akcji. Przed godziną 10.00 wyszliśmy do parku przed szkołą, każdy ze swoją ulubioną książką. Najpierw uczniowie opowiadali o ulubionej książce, potem czytali najciekawsze fragmenty a na koniec wymienili się książkami, żeby jeszcze w domu poczytać z rodzicami nowe książki. W tym dniu dzieci kontynuowały czytanie najciekawszych książek w klasach.

Akcja bardzo wszystkim się podobała, zwłaszcza, że pogoda dopisała i można było poczytać w cieniu drzew. Chętnie czytali również ci uczniowie, którzy nie odkryli jeszcze radości z czytania i traktowali je jako przykry obowiązek.

Mam nadzieję, że akcja ta sprawi, by książka nie kojarzyła się młodym ludziom z obowiązkową lekturą, lecz z czymś przyjemnym, ze spokojem, z wolnym czasem i rozrywką.

• Wycieczka do Trójmiasta

• Wraz ze zbliżającym się końcem roku szkolnego i wciąż poprawiającymi się warunkami atmosferycznym nastał czas wyjazdów w różne ciekawe i inspirujące miejsca. Jednym z takich miejsc jest Trójmiasto, do którego w dniach 6 -7 czerwca 2023 roku zawitali i nasi uczniowie.

Celem wycieczki było: poznanie środowiska przyrodniczego Morza Bałtyckiego, poznanie historii      i zabytków Gdańska oraz Gdyni i Sopotu, budzenie wśród uczniów patriotyzmu i świadomości narodowej. Program obfitował w wiele ciekawych wydarzeń i atrakcji.

Pierwszego dnia dotarliśmy na Westerplatte, gdzie spotkaliśmy się z przewodniczką – panią Asią, która w bardzo interesujący sposób opowiadała o początkach wybuchu II wojny światowej i heroicznej obronie żołnierzy Wojskowej Składnicy Tranzytowej przed niemiecką agresją. Zobaczyliśmy wartownię nr 1 oraz ruiny koszar, a także miejsce po wartowni nr 5, gdzie znajdują się symboliczne groby obrońców. Weszliśmy też na górujący nad polem bitwy kopiec, na którym wznosi się Pomnik Obrońców Wybrzeża.

Następnie - galonem Lew – wpłynęliśmy, jak dawni żeglarze do starego portu w Gdańsku, podziwiając miasto od strony wody. Przeszliśmy Drogą Królewską od Bramy Zielonej, poprzez reprezentacyjny Długi Targ z Fontanną Neptuna. Spacerowaliśmy ulicą Długą prowadzącą wzdłuż patrycjuszowskich kamienic o wspaniałych fasadach i pięknym wystroju. Zwiedziliśmy również Bazylikę Mariacką, która jest największą w Europie świątynią wybudowaną z cegły.

Po południu udaliśmy się do miejsca noclegowego na obiadokolację i zasłużony odpoczynek.

Następnego dnia, tuż po śniadaniu, udaliśmy się do Katedry Oliwskiej, by wysłuchać koncertu organowego i zobaczyć na własne oczy ten niezwykły instrument, budowany przez 25 lat.  Potem przejechaliśmy do Gdyni, by zwiedzić żaglowiec Dar Pomorza. W porcie mogliśmy również podziwiać okręt Błyskawica. Przed południem udaliśmy się jeszcze do Gdyńskiego Akwarium, by w pełni podziwiać piękno podwodnego świata. O 13.30  poszliśmy na obiad do jednej z restauracji na Skwerze Kościuszki, a po nim przejechaliśmy do Sopotu. Tam oczywiście spacerowaliśmy po słynnym molo, ale również był czas na relaks na plaży i na zbieranie muszelek.

Wieczorem, bogatsi o wiedzę i nowe doświadczenia, szczęśliwi, wyruszyliśmy w drogę powrotną do swoich domów.

Iwona Wróbel

• Wycieczka do Dinoparku w Malborku

•      Uczniowie klas I – III odwiedzili 12 maja park ruchomych dinozaurów i smoków w Malborku. W czasie wizyty w tym ciekawym miejscu  zwiedzili Muzeum Skamieniałości, obejrzeli film o dinozaurach w technologii 5D, a następnie udali się na spotkanie z ruchomymi figurami licznych dinozaurów i smoków.Nie zabrakło też czasu na  wesołą zabawę na placu zabaw, parku linowym i karuzelach, które znajdowały się na terenie parku. To było prawdziwe szaleństwo. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wrócili do domu.

Agata Merchel

• Dyplomy z KRUS

•  W dniach 5-6 czerwca 2023 uczniowie, którzy wzięli udział w powiatowym konkursie plastycznym: „Bezpiecznie na wsi mamy, niebezpiecznych substancji unikamy” otrzymali dyplomy. Dziękujemy za udział wszystkim uczestnikom, a Kindze Stolarczyk z klasy II gratulujemy wyróżnienia.

Dorota Fąk

• Tydzień Bezpieczeństwa

•      Nasz szkoła włączyła się w obchody Mazowieckiego Tygodnia Bezpieczeństwa (11-19 maja 2023 r.). 11 maja odbyło się spotkanie uczniów klas I-VIII z kapitanem Karolem Jonczyńskim - przedstawicielem Państwowej Straży Pożarnej w Przasnyszu. Pan Karol zapoznał uczniów z sytuacjami, w których należy wezwać straż pożarną, z zasadami prawidłowego zachowania się podczas pożaru oraz przypomniał numery alarmowe do straży, policji i na pogotowie ratunkowe. Udzielił też instruktażu udzielania pierwszej pomocy.  Podczas spotkania uczniowie dowiedzieli się, iż praca strażaków polega nie tylko na gaszeniu pożarów ale również na udzielaniu pomocy ludziom  i zwierzętom podczas wypadków oraz asyście w czasie różnych akcji. Na zakończenie obchodów Tygodnia Bezpieczeństwa uczniowie klasy IV wykazali się wiedzą teoretyczno-praktyczną na temat przepisów ruchu drogowego. W ten sposób dziesięciu uczniów zdobyło kartę rowerową- swoje pierwsze „prawo jazdy”.  W naszej szkole wszyscy czujemy się bezpiecznie.

• Dzień Dziecka

• Dzień Dziecka to jedno z najsympatyczniejszych świąt. W naszej szkole, dzień ten przygotowano wspólnie z Radą Rodziców i strażakami. Na uczniów czekało mnóstwo atrakcji: zabawy taneczne, konkursy, zawody sportowe, dmuchańce i poczęstunek. Uczniowie klas I-III wypróbowali swoje tropicielskie zdolności grając w podchody. Na czas gry stali się Piratami, którzy szukali skarbu. Poruszali się zgodnie ze wskazówkami, przygotowanymi wcześniej przez nauczycieli, do wyznaczonych miejsc i wykonywali różne zadania: malowanie twarzy, zbieranie śmieci, tańczenie w kole i wiele innych. Oczywiście Piraci odnaleźli skarb i mogli dalej uczestniczyć w ciekawych zabawach. Po posileniu się pieczonymi kiełbaskami, dzieci podzielone na grupy układały na czas skomplikowane wzory. Wszyscy świetnie sobie poradzili z zadaniem i mogli kontynuować zabawę na dmuchanych zjeżdżalniach i zamkach.

• Dzień Matki

• Myśląc o mamie często zakręca nam się łza w oku. Wiemy, że całe życie się dla nas poświęca i nikogo w życiu nie kocha tak, jak swoje dzieci. Są takie momenty, w których chcemy się im odwdzięczyć za całą ciężką pracę, jaką wykonują opiekując się nami. Oprócz prezentu czy miłego uczynku, warto od czasu do czasu powiedzieć coś miłego. Taki mały gest przypomni jej, że zawsze jest w waszej pamięci i sercu.
            22 maja uczniowie klas I – III zorganizowali dla swoich mam piękną uroczystość. Tańcem, wierszem i piosenką dziękowali najukochańszym osobom wdzięczność za to, że są przy nich w każdej chwili życia. Były upominki, słodki poczęstunek i wspólna zabawa. Nie obyło się od łez wzruszenia, uścisków i pocałunków.
            Niezależnie od wieku wszyscy potrzebujemy mamy, prawda?